fredag, februar 16, 2007

Ta en potet


det er slutt på Fredagsbildene her på bloggen. Men her kommer noe nytt. Fradagsteksten! Det blir enten en sang/dikt/sitat...enten noe fra meg eller noe som er skrevet av en annen skapning. Her er en sang jeg liker, om noe jeg ikke liker:


Ta en potet


Fra Portveien 2


Ta en potet!Ta gjerne fire, ta åtte ta alle!

Ja, ta en potet!

Stek dem og kok dem og spis gjerne skallet,

men ta en potet!


Er du litt lei deg,

litt trist og litt trett?

Har du forspist deg,

på søtt eller fett?


Sååå,Ta en potet!Ta gjerne fire, ta åtte, ta alle,

ja ta en potet!

Stek dem og kok dem og spis gjerne skallet,

men ta en potet!


Hvis du vil vokse,

hvis det er ditt mål,

og bli en kjempeee,

med arrrmer av stååål


sååå, ta en potet!Ta gjerne fire, ta åtte, ta alle,

ja ta en potet!

Stek dem og kok dem og spis gjerne skallet,

men ta en potet!


skal du ha selskap,

da gir du hver gjest

bare poteter,

for da blir det fest!


Sååå,Ta en potet!Ta gjerne fire, ta åtte, ta alle,

ja ta en potet!

Stek dem og kok dem og spis gjerne skallet,

men ta en potet!


Ta en potet!Ta gjerne fire, ta åtte, ta alle,

ja ta en potet, potet, potet!

Stek dem og kok dem og spis gjerne skallet,

men ta en potet!

17 kommentarer:

Lotte sa...

:) Og hvor kom dette fra? Å legge ut potet-sangen fra Portveien 2? Moro med en liten mimrestund:)

Anonym sa...

Blir man sterk av potet? - Nei.
Blir det en bra fest med bare potet? - Nei.
Fikk jeg ødelagt helga av mer eller mindre ekle minner om Jarl Goli? - Ja.

Raffen

Anonym sa...

"Stek dem og kok dem og spis gjerne skallet"

Jeg vet ikke hva dine foreldre har gjort med deg i barndommen Victoria, men spiser du virkelig skallet fra potetene? Hadde dere ikke potetskreller inne i møstområdene??

-Tarjei

Anonym sa...

Huska dejnn sangen der sjikkeli gått!Sang på`n får 1 uke sia faktisk... E lika nå bamsa e da, i motsættning t ho Lotte. Hehe...
Snakka fårræst`n me`n Kjetil i går! Slå dejnn du!

Torild.

Silje Alexandra sa...

men jeg liker bildene.....mimre....

Unn Kristin sa...

Hehehehhe :D elsker deg!!!! Den sangen er bare råå!! Jeg har endelig oppdatert bloggen min.Den har et viktig budskap denne gangen, og jeg veit at du er så enig, så enig.Stikk innom når du har tid.Dette er tidenes viktigste kommentar!! love you klem

Victoria sa...

Lotte: Jeg gikk med denne sangen en hel dag på hjernen og følte jeg måtte dele det med andre.

Raffen: Beklager, jeg mente ikke å vekke vonde minner til live, og jeg spiser og (ikke minst)fester så sjeldent jeg kan med poteter, men SANGEN er kul, og det er Jan Goli også.

Tarjei: Jo, vi hadde potetskreller. Men som sagt er det sangen jeg digger, ikke potetene!

Torild: Snakka du med Kjetil? Hvordan går det med han da? Bor han i Tr.heim nå? Har ikke sett ham på år og dag.

Alexandra: Det kommer flere bilder!! I promise:)

Unn Kristin: Jeg vet du også kan flere Portveien 2 sanger! Ok ok ok - jeg skal sjekke bloggen din - med en gang:)

Unn Kristin sa...

Fliink pike :) og alle andre som også leser kommentarer her, følg linken og besøk siden min.Den trenger verdens viktigste kommentar:) Jeg er forresten en stolt morgenfugl i dag :D har fri og greier.. ;)

Anonym sa...

Jan Gorli kjenner jeg ikke. Jarl derimot - poteter gikk til hjernen på han!

Raffen

Victoria sa...

Jeg mente selvsagt Jarl...He he, jeg tror nok du kjenner/kjente ham bedre enn meg. Men Raffen, hvorfor hadde ikke DU egen sang?

Anonym sa...

Jeg forsøkte med et og annet 'HaHÅÅHAhaa', men NRK likte det ikke no' særlig på den tiden - p3 var ikke kommet igang... Derfor hadde jeg ikke egen sang. Kunne sagt mye om Jarl, mest negativt, men det positive med Jarl var at han var bedre enn traurige Terje... Skjønner ennå ikke at Eli ville ha han i hus...
- Raffen

Victoria sa...

Jeg likte også Jarl bedre. Dessuten var han flinkere til å synge. Særlig "ta en potet" og "lille brynjulf bie"

Anonym sa...

Enig, dessuten jobbet Jarl i det minste for å begeistre tv-seerne. Han hadde ikke så voldsom selvtillit og var ofte ydmyk. Terje derimot, trodde han var morsom, en gang løp han rundt i huset med en kokkehatt og pepperbøsse - mens han gliste og smålo av seg selv. -Sykt!

(Jeg har likevel noen ekle minner fra Jarl-tiden (bl.a. om Jarl (og Eli) og en kake med barberskum. La oss ikke rippe opp i det...)

- Raffen

Victoria sa...

He he, Raffen! Jeg har alltid hatt sansen for deg. Du var kulere en Flode og Smitt og Smule... Det kan hende jeg legger deg ut på bloggen min en dag...om det er greit for deg.

David sa...

Hehehe, konge Vic! Jeg er enig i at Jarl var den kuleste. Spesielt paa haaret. BarneTV sanger sitter utrolig godt i hodet (mitt), veldig morro aa se hele teksten igjen :)

Victoria sa...

David: Jeg har fortsatt portveien 2 plata og en dag skal jeg kjøpe meg platespiller og mimre ordentlig!

Anonym sa...

Ta en potet!!!!!