onsdag, mars 26, 2008

Påske på landet

Påsken i år ble feiret i Møstavågen og Smøla. Det er første gangen vi er i Norge på denne høytiden som ektepar. Stella var selvfølgelig også med. Hun fikk sin første flytur og hvordan hun opplevde det kan leses her.


Å komme hjem til mamma og pappa er alltid veldig deilig. Maten, samtalene og hyggen er noe av det som trakk oss til Nordmøre i påsken. Første kveld ble vi servert Gyros, dagen etter var det Bacalao som stod på menyen, de andre dagene fikk vi lammelår og til slutt innbakt kyllingfilet. Jeg har mange ganger spurt Gud om hvorfor jeg ikke kunne ha arvet mammas kokkeferdigheter! Bacalaoen var det forresten min pappa som stod for, og jammen meg er han ikke god på kjøkkenet han også!



Bacalao - mmmm



Fredag kjørte vi en tur over Atlanterhavsveien. Bildene ligger fortsatt på Lees mobil, så de får jeg desverre ikke lagt ut ennå...Men de av dere som har vært der vet i alle fall hvor vakkert det er! På kvelden badet vi i stampen under stjerneklar himmel og til lyden av bølger som skylte inn mot fjæra. Bedre kan man nesten ikke få det.

Lørdag dro vi til idylliske bortistua på Smøla. To fergeturer med Tusna imellom gav oss "byfolk" en skikkelig "langt-ut-på-landet-følelse". Mamma fyrte i peisene og sørget for stemning og varme mens pappa handlet mat. Dette var dagen vi fikk telefon fra Marit om at hun hadde født en datter, så vi gikk rundt å smilte hele tiden. Stella var også storfornøyd da hun først fikk erte sauene til naboen og etterpå fikk smake på kveldens middagsrett - lammelår. Og favorittstolen hennes? Det var den med saueskinn!


Rampebikkja mi



Kveldsidyll på Bortistua


Ekte mannfolk


Søndag dro vi tilbake til Møstavågen. Vi gjorde det som skal gjøres i påsken; spilte brettspill, spiste påskemarsipan, så påskekrimen på NRK og hadde det veldig veldig koselig.
Mandagsmorgen var det tid for hjemreise. Snøen lå tungt over de fine trærne (mine) og det var litt vemodig å si farvel. Men påsken var i sluttfasen og som de sier "When you gotta go, you gotta go". Gleder meg til neste gang vi møtes!


Mor og datter


20 spørsmål er et spill alle burde ha!!!

5 kommentarer:

Ingeborg sa...

Gleden var på vår side, tenk å ha storbyfolk på besøk. Snille og koselig var de også, selv om Lee mobber oss litt. Han var så stolt som vant over Ole da vi spillte 20 spørsmål. Jeg savner Sella som ble glad i oss de dagene.Men vi sees snart igjen. Klem.

Ole Christian sa...

Ser ut som at dere hadde det hyggelig ja. Litt varmere og betydelig mindre paaskefoelelse her i Thailand.

Victoria sa...

Mamma: Jeg savner dere allerede, men det kan vi gjøre noe med. Dere er velkommen til Oslo når som helst.

Ole Christian: Jepp, dere har varmen, vi har påskestemning. Har faktisk litt julestemning også, siden det laver ned med snø!

Anonym sa...

ÅÅÅh, så koooooooselig!!! Jeg også vil gifte meg og dra på familiebesøk :D Så søt Ole var uten bart!! hehe ;) Artig at du og Lotte fremdeles skriver blogg, jeg skal bli flinkere til å stikke innom og lese.Jeg lever jo i Facebook verden vettu.. :) Unn kristin

Victoria sa...

Ja det er lett å glemme å lese blogg når man ikke skriver selv. Å gifte seg og dra på familiebesøk er absolutt å anbefale:) Du er søt du!