mandag, september 24, 2007

En vellykket helg i Vallegata



I helgen var mamma og pappa på besøk. Det var veldig hyggelig. Vi hadde mange gode samtaler og hyggelige stunder.

Fredagskveld stakk vi en tur på Belfry. Renate kom også, og da ble det ekstra hyggelig:)

Renate, mamma og meg.


Lørdag var det Pinsebevegelsens 100års jubileum som var den store happeningen. Minns du sangen og et møte måtte vi bare få med oss. Hallelujastemningen stod i taket, og møtet nådde klimaks da Carola sang bl.a. "To God be the Glory."

Tre Carolafans gjennom minst 15 år.



Kronprins Håkon var også på pinsemøte.



Søndag dro mamma og pappa hjem. Lee dro på jobb og Victoria bestemte seg for å prøve seg på kjøkkenet igjen. Her har du beviset. Se bildet nedenfor og tell antall gryter på platene! Jeg imponerte meg selv, og da min sultne mann kom hjem, trodde han nesten han hadde gått inn feil dør.


Biffen var mør og god, brokkolien og aspargesen var perfekte, potetene ble ikke overkokte (eller underkokte...) og ferdigsausen sviktet meg ikke (takk til Toro). Jeg pyntet med rosenblader på spisebordet, tente masse stearinlys og åpnet en flaske Champagne. Så skålte vi for kjærligheten og den gode maten. Sånn skal det være!


8 kommentarer:

Ingeborg sa...

Det var fantastisk kjekt å være på besøk i Vallegata i helga. Vår kjære svigersønn serverer alltid god mat og drikke.
Vi blev godtatt av Stella som er en utrolig klok hund. Hun kan sitte som en bamse og takke for maten. Vi andre kan bare takke for maten.
Ellers er vi både søte og pene på bildene som Vic. viser oss her.
Jeg storkoste meg over å få se igjen mine tre søte venninder, Renate, Unn Kristin og Tonje, de er søte som aldrig før.
Ja, kjære datter, nå må du trene, trene, trene, på å lage mat. En dag går alt som en lek, bare vær tålmodig kjære du.

Anonym sa...

Maten så veldig god ut! :D
Selv om jeg sikkert ikke hadde klart å spist det nå....
Mitt kosthold er nemlig ikke så variert om dagen... :/
Det er veldig lite som frister, siden det meste gir meg halsbrann... :(
Er masse mat jeg kunne ønsket jeg klarte å spise, men jeg må nok vente til alle mine indre organer får tilbake sin opprinnelige plassering.
For øyeblikket er det en liten sjel som driver å ommøblerer på alt i mageregionen min... :p
Men det er jo bare koselig det, bortsett ifra denne kjedelige halsbrannen da.

Torild.

Lotte sa...

Imponerende, Vic! Veldig imponerende! :)

Victoria sa...

mamma: Jepp, dette gav meg mot til å trene på å bli en bedre kone på kjøkkenet! Kjempekoselig med besøk, kom tilbake snart:)

Torild: Tenk at du er gravid. Det er så spennende. Gleder meg til å se mini-Torild. Det gjør vel du også. Når er terminen?

Lotte: Jeg rødmer av stolthet!

Anonym sa...

Terminen er 14 Januar, så jeg går ut i permisjon akkurat til julaften. :D
Gleder oss masse!
Håper hun får mine søvngener og Johans ordenssans... :P
Da blir det masse søvn, og lite rot! :D

Torild.

Victoria sa...

Bra termin, det er dagen før bursdagen til Lee. Det blir en steinbukk, og de har masse ordenssans og sover godt. Det blir nok en veldig bra baby, og du blir nok en veldig bra mamma:)

Lilli Artisanat sa...

Så hyggelig å se mamma og pappa Rousing...

David S sa...

Har du lagt opp Vic...?