onsdag, august 29, 2007

Drømmer og stolthet


Lee i Duke Wellingtons uniform.


Jeg har lenge drømt om å se Lee i en britisk uniform fra Napoleonkrigen. Jeg har googlet etter en. Jeg har vurdert å oppsøke en dyktig skredder som har forståelse for antikvariske detaljer og en romantisk kone. Én ting er om jeg hadde funnet det, en annen ting er om jeg kunne ha overtalt min laidbacke ektemann i å stramme seg opp i et gammelt krigskostyme, som i disse dager (DESVERRE) kun blir brukt på scenen, i filmer eller utkledningsfester. Han er nok for stolt til å la seg kue. Det er det som er så paradoksalt. Er han så stolt, ville han kledd en uniform desto bedre. Uniformen ville kledd ham.

Jeg synes det er skikkelig urettferdig. Hvorfor kan ikke historiens sexyeste plagg komme tilbake i butikkene? Ja - jeg er smertelig klar over at det er en uniform fra 1800-tallet jeg snakker om, de har nok egentlig aldri vært brukt av andre enn soldater, og har nok aldri blitt solgt i en vanlig butikk. Men det er lov å ha drømmer. Drømmer som bare vagt blir oppfyllt etter en hel søndag på photoshop. Men det er i alle fall en god start. Og når det kommer til en ekte uniform på ektemannen min, skal det siste ordet bli mitt. Amen.

7 kommentarer:

Lotte sa...

Hihi, det er lov å drømme;) Vi kunne fått en ganske bra hær om vi hadde samlet de mannlige troppene våre og ikledd dem uniformer.. Tenk på dét, du;)

Lotte sa...

OG: Det er veldig deilig å se at du er tilbake! Velkommen!! Gleder meg til fredag:)

Victoria sa...

Ja, tanken på en hel hær er absolutt ikke å forakte!

Gleder meg også til fredag. Sir Lee og jeg skal først i middag til sjefen min, så bærer det avsted til Ragnhild etterpå.

Anonym sa...

Jeg bare eeeeelsker en mann i uniform!!!!!!!!!!! Helt enig med deg, historiens mest sexye "klesplagg" for menn :) Håper drømmen din går i oppfyllelse :)

Victoria sa...

He he, ja det er en ting vi alltid har vært enige om, siden begynnelsen av puberteten!!

Ingeborg sa...

Jeg liker også menn i uniform, men det holder med et bilde på veggen.
Han der hadde passet på veggen i Bortistua. Flott kar.

Victoria sa...

Ja, dette bildet hadde nok passet fint på de adelige veggene på bortistua!!