fredag, januar 23, 2009

Unnskyld



Om det hadde vært lov i Norge skulle jeg hatt bilskilt med egen tekst. Der skulle det stått UNNSKYLD. Om du ikke kjenner til mine kjøreegenskaper om vinteren skal jeg forklare hva jeg mener med unnskyld.

  • Unnskyld for at jeg konsekvent kjører 25 km/t under fartsgrensen bare fordi det er vinter


  • Unnskyld for at jeg glemmer å slå av langlysene når du kjører forbi meg


  • Unnskyld for at jeg setter på nødblinken hver gang jeg får hetta


  • Unnskyld for at jeg setter meg bak rattet på vinterstid

Jeg er klar over mine feil og mangler. Så hvorfor gjør jeg ikke noe med det? Jeg gjør det jeg kan.


  • Jeg stopper opp og kjører inn til siden sånn at du kan suse forbi og vise meg fingeren og jeg kan vise deg skammen i mine øyne (du burde holde blikket på veien - ikke meg).


  • Jeg ber om englevakt rundt bilen din (det trenger du så fort som du kjører - din idiot)


  • Jeg tar toget (men jeg må nok kjøre bil for å komme meg til togstasjonen)


  • Jeg lar alltid mannen min kjøre om vi skal samme sted til samme tid (har jeg noe valg?)

Jeg har aldri kræsjet en bil og jeg har aldri kjørt av veien (det har derimot min kjære mann). Det skal jeg ha. Men til syvende og sist er det kanskje på tide at jeg gjør det. Kanskje jeg burde kjøre etter fartsgrensen og ikke etter forholdene (for det er det jeg gjør). Kanskje til og med bryte fartsgrensen? Nei. Jeg kommer nok til å fortsette å opprettholde alle fordommer mot kvinnelige bilister (i alle fall på vinterstid). Tror jeg må skaffe meg sånn skilt jeg. For jeg mener det virkelig. Unnskyld!

Skrev noen tanker rundt bilkjøring og grøftekjøring for to år siden også. Se her

4 kommentarer:

David S sa...

Synes å huske at du er en flink sjåfør! Mange menn bør ta mer hennsyn til forholdene og mange kvinner kan fint kjøre med mer selvtillit tror jeg.

I løpet av 2009 åpnes det for personlige bilskilt i Norge også :)

http://tb.no/article/20081028/NYHETER/273043205

Lotte sa...

Jeg er STOLT av deg som kjører bil i det hele tatt! Synes du er TØFF, MODIG og FLINK! :)

Victoria sa...

Tusen takk, David og Lotte!! Nå føler jeg meg ikke så verst allikevel:)

Anonym sa...

Du er goooo du Victoria min =)) Jeg burde jo også ha sånn unnskyld skilt, og hvertfall nå..jeg har nemlig blitt verre med årene :S Meeen jeg synes uansett det fremdeles er trygt og cooolt og få sitte på og råne med deg om sommeren, men vinduene rullet ned og "Sommartidar" rungende på stero'n ;)) Varm klem sendes over til min elskling! Unn Kristin