onsdag, april 16, 2008

Jeg har vært i Spania


...og jeg kan ikke vente med å dra tilbake! Sevilla må være en av verdens deiligste byer, med trange smug, hundrevis av bygninger fra det 16. århundre, koselige resturanter, vakre mennesker, hester og vogner over alt, sol og appelsintrær.

Det er den beste bursdagsgaven jeg noen gang har fått! Det var nemlig min kjære mann som hadde kjøpt denne turen i hemmlighet og avslørt det på min 27-års dag.

Grunnen til at han valgte Sevilla, er fordi han vet at jeg alltid har ønsket å dra dit. Min gode venninne Renate og jeg har drømt om den byen siden vi var tenåringer. Sevilla er en av de sentrale stedene i romanen vår (nest etter London).

Nå har jeg endelig vært der - og elsker det!!



Det var april-festival i Sevilla da vi var der. Tusenvis av spanjoler reiser ditt hvert år for å delta i et av landets mest populære happenings. Damene var kledd i tradisjonelle flamencodrakter og mennene i rideklær. Tyrefekting, dansing, ridekonkurranser og mye festing er noe av ingrediensene som skaper stemning på slike festivaler.



Appelsintrærne vokste over alt.




Katedralen midt i byen var enorm



Et helt normalt syn i de trange smugene




The Campbells



Jeg fant et tre som matchet veska mi



Jeg vil også ha sånn kjole!!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Lotte sa...

Nydelige kjoler!
Og det ser helt herlig ut i Sevilla! :)

Victoria sa...

Ta med deg Åsmund og dra!!!!

Lotte sa...

Jepp, vi reiser til Malaga/Marbella på mandag! :D

Anonym sa...

OPPDATER BLOGGEN DIN!!!