mandag, juli 16, 2007

Vips, så er jeg her igjen!


Mye har hendt siden sist, la meg begynne med ferien. Vi har vært i London, Nice, Gordon og Cannes og har mange nye bilder på minnekortet. Her får du noen ord og bilder:


LONDON:

Det kjipeste:




  • Været



  • Folkemengden i gatene (17.mai tendenser)


  • Terrorfrykten


  • Toalettstandaren på puber


  • Overdrevent høflige mennesker


  • Sikkerheten på Heathrow




Det beste:





  • Ingen sandstrender


  • Shoppemulighetene


  • Stemningen og sjelen på puber


  • Kjempeherlige mennesker


  • Sikkerheten på Heathrow


  • Familie

Her er brødrene Campbell (det mangler en bror på bildet)





NICE:

Det kjipeste:





  • Menneskene (bortsett fra to vi ble kjent med, men de var fra Irland og Korea)


  • Strendene (Kjedelig å sole seg)


  • Prisene


  • Kebabene


  • Servicen




Det beste:





  • De ferske baguettene



  • Strendene (Morsomt å bade)


  • Været


  • De små butikkene


  • Minnene (Var der for to år siden)


  • Gamlebyen



Utsikt over Nice





I Nice ble vi kjent med et vennepar som tilbød seg å ta oss med på en tur til Gordon og Cannes. Det ble litt av en dag.




GORDON (fjellandsby)

Her var det ingenting som var kjipt, bortsett fra veien opp dit. Svingete veier oppover høye fjell, uten autovern, er ikke noe jeg kommer til å huske med glede. Men da vi kom fram, skjønte jeg at det var verdt "risikoen". Den gamle fjellandsbyen med de små butikkene og den himmelske utsikten er noe jeg aldri ville vært foruten! For en drøm.


På fjelltoppen til venstre ser du Gordon









Her er en restaurant vi spiste på i Gordon (her hadde vi utsikt over en skogbrann i det fjerne)



Så bar turen videre til CANNES:


Nå har jeg fått nok av kulepunkter og stikkord, så la meg heller fortelle. Dette var en meget snobbete by, med mange silikonfylte mennesker, kjempedyr is og store Yacht-båter. Bygningen der filmfestivalen holdes, var forresten en skuffelse. Det var ikke så veldig glamorøst. Det så faktisk ut som et norskt kommunehus! Turen langs kaia var underholdende. Vi ble vitne til en narko-razzia på en av snobbebåtene. Jeg hadde desverre ikke nok guts til å leke paparazzi.



Kanskje vi skal kjøpe en Yacht?

...............



Vi dro tilbake til London etter fem solfylte dager i Frankriket. Der tilbrakte vi resten av vår utlandsferie. Vi reiste tilbake til Norge tidlig en mandag morgen, for å tilbringe den siste ferieuka hjemme. Det var ikke så verst det heller. Vi har nemlig fått et nytt familiemedlem som jeg skal fortelle om en annen dag.



Good day.

2 kommentarer:

Anonym sa...

høres ut som en utrolig koselig tur! Må også berømme deg for en god post! Ikke for lang, og ikke for kort. Gode bilder med fin forklaring. Slutten gjør at jeg får lyst til å komme tilbake til blogen for å lese om ditt nye familiemedlem. Eneste som må utbedres er bloge-frekvensen. Er litt for lenge siden sist post, selv om du halvveis unskylder deg med at du har vært lenge borte. Ellers håper jeg du får en fortsatt fin sommer! Håper vi treffes igjen om ikke så alt for legne! Peace & løv :)

Victoria sa...

Hei Paul! Ja, du har helt rett. Jeg legger meg flat. Som en pannekake. Eller et overkjørt pinnsvin. Jeg lover herved å aldri la mine trofaste lesere vente så lenge på en post igjen. Du er forresten fortsatt hjertlig velkommen til "rommet ditt" i Oslo når som helst:)