tirsdag, mai 23, 2006

Working 8:00 to 16:00

Nå er det på tide at jeg oppdateren bloggen min...I know. Men jeg, en arbeidskvinne, har ikke alltid tid til det som er gøy. Working 8 - 16, vettu! Men jeg har noen ideer om oppdateringer på siden min, så ikke fortvil, kjære lesere. Det kommer mer...snart...på en skjerm nær deg.
I mellomtiden får du litt info om min hverdag på rim.



Jobben min

Her sitter jeg å hamrer hardt på tastaturet mitt,
Snart skal jeg reise meg og kanskje kopiere litt,
Telefonen skal jeg svare på med voksne blide ord
Og kaffen skal serveres inn på sjefen sitt kontor.

Og la meg nå få si hvor nyttig post-it lapper er,
De hjelper meg å holde styr på alle og en hver,
Nå skal jeg hente posten og få den stemplet og sortert,
For her kommer sekretær Victoria som er så organisert.

Kontrakter arkiveres,
Kunder registreres,
Kollegaer informeres
For her skal det leveres.

Jeg kunne kanskje somlet, kanskje funnet på litt tull,
Men ikke denne jenta, jeg er verdt min vekt i gull.
Men når klokka har slått fire, har jeg ikke mere tid,
Da slenger jeg på jakka mi og løper hjem til Lee.

Victoria 23 Mai.06

3 kommentarer:

David sa...

Det er veldig fint at du blogger dikt
Jeg sitter gjerne og leser slikt

Du skriver jo dikt rett når du vil
jeg prøver hardt, men får det ikke til

Sitter og tenker og prøver komme på
Men orda flyter rundt og går kun i stå

Tiden jeg bruker på å skrive er LANG
Jeg er ikke akkurat så flink med slang

Konklusjonen venn, som følgende blir;
Du skriver dikt, jeg leser med et flir

Anonym sa...

Tenk jenta mi er blitt så flink, hun jobber hardt på det minste vink. Løper rundt i lårkort skjørt, så nesten ikke ett øye er tørt.

Jeg husker da hun liten var,kledde seg ut og var så rar. Sang hele dagen, skrev masse dikt, hjelpe til i huset, nei har du hørt på slikt?

Sto opp klokken fem for å se på månen,tok bussen til by`n før mamma var våken. På lekestutaket hun satt og sang,lekte Carola dagen lang.

Nå er dagen blitt ett strev for Vic. men skrive det kan hun, masse dikt. Jeg tror også, om noen vil høre? en vits eller to om en fra Møre.

Klem fra mamma.

Har noen sett kattungene til Tore Bø? Har vært borte i tre dager!!!

Anonym sa...

Heisann Kjære søte venninna mi :)

Må man rime for å svare her?? hehehe.. :) Jeg elsker dikt,så jeg kommer til å besøke bloggen din ofte.17 Mai diktet var kjempe hærlig.Jeg har også lyst å begynne å skrive dikt igjen,men de blir så sinnsykt amatørmessige i forhold til dine,og da gidder jeg liksom ikke!! :) kanskje vi kan skrive et dikt sammen igjen? det er så leeenge siden..

Jeg er så utrolig glad for at jeg har flytta hit,for da kan vi være sammen hver eneste dag.Du er jo min lykkessmed vettu :)

Elsker deg Kjære med all min sjel og forstand.

Klem Unn Kristin